Youtube, facebook, twitter eller instagram??

Hvem vinder kampen om de sociale medier?

Google har for længst tabt kampen om at få unge mennesker til at bruge deres søgemaskine og google+ profiler, det eneste de har tilbage er youtube.

Flere og flere unge mennesker går væk fra facebook og benytter sig i stedet af snapchats og instagram, selv når unge mennesker skal søge information på nettet, går de på instagram og laver #detvilsøgepå, det kunne f.eks. være #zinzino. Det handler derfor om at følge med tiden hvis man som virksomhed vil have taget på det sociale medier.

Hvis vi tager det tidligere eksempel, virksomheden Zinzino, så har de selvfølgelig en officiel facebook side, det ved alle man skal have og derfor har de den. Lidt på samme måde som virksomheder der i dag har en hjemmeside, fordi det ved alle man skal have!
Problemet er blot, at hvis du vil have fat i de unge mennesker, som er købestærke og ikke mindst trendsættende så er du nød til at fokuserer på de medier, som unge bruger.

En social medie strategi kræver at man også har en twitter konto, for på den måde, at komme ud til alle hipsters, og ikke mindst fordi at #hashtag, startede på twitter og måske er det eneste eftermægle twitter kommer til at få, at de var ophavsmedie til #hashtags.

Skal en virksomhed have en snapchat profil er nok det de fleste vil grine af pt. på samme måde som mange tænkte “hvad skal vi med en hjemmeside” i 90’erne og “hvad skal vi med en facebook profil” helt frem til 2010. I dag kan man ikke forestille sig at have en virksomhed uden en hjemmeside og en facebook profil, derfor er det nok også en god ide at oprette instagram, twitter, youtube, snapchat og alt hvad du ellers kan komme på at medier hvor folk kan finde dig og ikke mindst din virksomhed.

Related posts